Aan de slag met event design voor uw event!

DO 16:00 - 16:45

Dit is een presentatie van 2018

Het canvas is niet alleen interessant voor organisaties die het moeilijk vinden om een concept te bedenken voor hun event, of die slechts met moeite voldoende bezoekers vinden. Als je al succesvolle events organiseert en op zoek bent naar de kern van dat succes, kan het EventCanvas je helpen om dat succes vast te houden.

Hoe gebruik je het EventCanvas?
Bij de methode staan de stakeholders centraal. Daarom gaan we eerst een longlist maken met stakeholders. Dat is iedereen die op wat voor manier dan ook betrokken is bij je event: van leverancier tot bezoeker en van sponsor tot ledenraad. 
Omdat tijd en budget beperkt zijn en je dus niet aan alle stakeholders evenveel energie kunt besteden, maken we samen vervolgens een shortlist op basis van een analyse van de stakeholders. Je richt je op de partijen die het  meeste macht met betrekking tot het event hebben en/of het grootste belang bij de organisatie ervan hebben. Als je helder hebt op wie je je gaat richten met je event, vullen we voor een van de stakeholders de EmpathyMap in. 
Hier vul je onder meer in waar deze stakeholder zich voornamelijk mee bezighoudt en hoe hij zich gedraagt. 
Hierna gaan we met het Event Canvas aan de slag. Op www.edco.global  kun je het canvas in hoge resolutie downloaden. Print het canvas uit en hang het op de muur, roep je team bijeen – of liever nog: een mix van mensen uit je organisatie – en ga aan de slag. 
Het EventCanvas in de praktijk
Volgens ons is de kracht van het EventCanvas dat je pas in een later stadium gaat nadenken over de werkelijke  invulling van het event. Je begint met een gestructureerd denkproces. Dat heeft als grote voordeel dat wanneer je je voorgestelde event gaat pitchen bij je baas, je al je keuzes kunt onderbouwen.